Firemny ucet na Instagrame

Sociálne médiá sa stali základným nástrojom komunikácie v modernej spoločnosti.

Naši klienti už nepochybujú o tom, že firemná stránka na Facebooku je „must have“. Mnohí si však nie sú istí, či ísť aj do prezentácie firmy na Instagrame. Preto sme sa rozhodli spísať základné fakty o tejto prudko sa rozvíjajúcej sociálnej sieti na Slovensku.

 

Základný rozdiel medzi Instagramom a Facebookom

Na Facebooku sa ľudia združujú za účelom zbierania informácií. Prichádzajú sem, aby si prečítali zaujímavé články, zistili, či ich obľúbená stránka pridala nový recept, akú zaujímavosť publikovala a pod. Rovnako sa sem chodia zabávať, oddýchnuť si. Preto by sme ho v porovnaní s Instagramom označili ako viac „edukatívny“.

Oproti tomu tu máme Instagram. Sem prichádzajú  vtedy, ak sa chcú pokochať krásnymi fotkami, chcú spoznávať ľudí, prezentovať seba alebo svoju firmu cez obraz. Umožňuje vám byť kreatívnym multimediálnym rozprávačom príbehov a využiť fotografie a videá na reálne predstavenie osobnosti vašej značky. Je teda viac „vizuálny“.

Zaujímavé fakty o Instagrame:

  • Aspoň raz za mesiac Instagram používa až 42 percent Slovákov, denne ho využíva pätina obyvateľstva (22 percent).
  • Najpožívanejší je medzi návštevníkmi vo veku 18-34 rokov.
  • Instagram prakticky nefunguje na desktopovej verzii, ale žije čisto iba na mobile.
  • Oficiálne stránky Instagram for Business uvádzajú, že 60 % ľudí tvrdí, že objavili nový produkt práve na Instagrame.
  • Instagram priťahuje vyššie príjmové skupiny a ľudí, ktorí milujú kvalitné a pekné veci.
  • Na Instagrame sú užívatelia oveľa aktívnejší (až 58 krát!), teda je väčšia šanca, že vám dajú srdiečko alebo komentár.
  • Návštevníci webových stránok, ktorí sa tam “preklikli” z Instagramu, na nich zostávajú najdlhšie. V priemere 192 sekúnd, čo je o 45% dlhšie ako návštevníci z Facebooku a dokonca o pár sekúnd viac ako návštevníci z e-mailov

Zlaté pravidlo marketingu: Buďte tam, kde sú vaši zákazníci

Aj preto bolo minulý rok na Instagrame aktívnych viac ako 600 000 firiem a toto číslo stále rastie. Tí všetci tu hľadali jediné – nových potenciálnych zákazníkov.

Instagram je pre inzerentov účinným nástrojom na zvýšenie povedomia o značke a zvýšenie angažovanosti zákazníkov. Je to nielen platforma na prezentáciu príbehu vašej značky, ale aj kanál, prostredníctvom ktorého môžete komunikovať so svojimi sledovateľmi a budovať lojalitu zákazníkov.

Že vaša cieľovka nie sú mladí do 35 rokov? Nie je nič lepšie ako si svojich budúcich zákazníkov „vychovávať“ už od mlada. Čo vy na to?

 

Na záver ešte zhrnutie základných výhod Instagramu ako marketingového nástroja pre firmy:  

  • Je zadarmo
  • Obsahuje mnohé nástroje pre firmy
  • Zvyšuje kredibilitu značky
  • Je to ďalšia možnosť komunikácie so zákazníkmi
  • Rozširuje pôsobiska firmy
  • Veľká obľúbenosť sociálnej siete
  • Veľmi dobre cielené reklamy.

 

Aj keď Facebook je skvelý marketingový nástroj, doba napreduje. A tí ktorí chcú byť úspešní sa musia vedieť prispôsobiť. Rozhodnutie je na vás. Ale práve preto, že firemný účet na Instagrame je relatívne nový a menej neznámy, je to pre vás skvelá príležitosť. Radi vám s marketingom na Instagrame pomôžeme.  Kontaktujte nás.

Zdieľajte náš článok