Aký je rozdiel medzi  organickým a lokálnym SEO a čo o ňom potrebujete vedieť pre svoju marketingovú stratégiu?

Lokálne vyhľadávanie je neoddeliteľnou súčasťou každej SEO stratégie zameranej na zákazníkov v konkrétnej lokalite.

Jednoducho povedané, pri lokálnom SEO sa sústredíte na zlepšenie hodnotenia webstránky a jej viditeľnosti vo výsledkoch miestneho vyhľadávania, ako je napríklad Google Mapy alebo Google miestna firma.

Organické SEO je spôsob, akým zlepšujete hodnotenie webu v organickom vyhľadávaní. To ako sa webstránka umiestni v týchto organických výsledkoch, môže tiež pozitívne ovplyvniť vaše hodnotenie v lokálnych zápisoch.

Organické záznamy sú ďalšou skvelou príležitosťou pre vašu lokálnu firmu, aby sa objavila vo výsledkoch vyhľadávania pred vašou konkurenciou v prípade,  že dopyt má lokálny charakter.

Takže aj keď sú lokálne aj globálne SEO sú navzájom prepojené, každé z nich vyžaduje jedinečnú stratégiu a rôznu taktiku.

Začnime od začiatku – čo je lokálne SEO a prečo je dôležité?

Čo je to lokálne SEO?

Lokálne SEO je optimalizácia pre vyhľadávače pre miestne výsledky vyhľadávania.

V  Google to znamená, že pomôže vášmu firemnému záznamu v mapách , aby sa umiestnil vyššie a zobrazoval sa častejšie v prípade vyššieho počtu dopytov relevantných s vašou firmou.

Takže, keď algoritmy Google zistia, že dopyt je miestneho charakteru – že niečo hľadáte v oblasti okolo vás – tieto výsledky  sa zobrazia viditeľne na prvej stránke výsledkov vyhľadávania.

Ak hľadáte napr. výraz [pizzeria Petržalka teraz otvorená], miestne výsledky sa môžu zobraziť ako predvolené zobrazenie nad všetkým prirodzeným obsahom. Google zistil, že váš dopyt má lokálny charakter.

Informácie dostupné vo výsledkoch miestneho vyhľadávania – názov firmy, adresa, telefónne číslo, webstránka, fotografie a videá, recenzie a hodnotenia a ďalšie – s väčšou pravdepodobnosťou uspokoja takýto dopyt ako obyčajný modrý odkaz.

Na Google mapách sa však môžete zobraziť aj bez toho, aby ste mali webstránku, pretože výsledky služby Mapy sú z veľkej časti natiahnuté zo záznamu vášho firemného profilu Google. Môžu zahŕňať informácie, ktoré Google zhromaždil z iných miest na webe.

Prečo je miestne vyhľadávanie dôležité

  • Podľa údajov Google 76 % ľudí, ktorí uskutočnia miestne vyhľadávanie na svojom smartfóne, navštívi firmu do 24 hodín a 28 % týchto vyhľadávaní vedie k nákupu.
  • 30 % všetkých vyhľadávaní, ktoré spracováva, súvisí s polohou.
  • 61 % spotrebiteľov v nedávnom prieskume uviedlo, že lokálne vyhľadávajú každý deň.
  • Nedávny miestny prieskum SEO zistil, že 82 % spotrebiteľov číta online recenzie firiem počas miestneho vyhľadávania a strávia takmer 14 minút, kým uskutočnia rozhodnutie
  • 86 % ľudí sa pri hľadaní polohy firmy spolieha na Mapy Google
  • 74 % z zákazníkov nakupujúcich v kamenných predajniach, ktorí uskutočnili vyhľadávanie pred osobnou návštevou predajne, uviedlo, že hľadali dopyt ako [najbližší obchod v ich blízkosti], [miesta], [na sklade v ich blízkosti] a iné typy hyperlokálnych informácií.
  • Viac ako 50% používateľov internetu na celom svete používa mobilné zariadenie na miestne vyhľadávanie
  • 83 % hľadajúcich používa Vyhľadávanie Google, aby sa dozvedeli viac o firmách v okolí; 55 % používa Google Mapy, 44 % Apple Mapy, 39 % používa Yahoo a 31 % používa Bing

Ako Google vyhodnocuje poradie výsledkov vyhľadávania

Tri hlavné kategórie  faktorov miestneho hodnotenia:

1.Relevantnosť

„Relevancia vyjadruje, do akej miery sa miestny firemný profil zhoduje s tým, čo niekto hľadá.

Pridajte úplné a podrobné informácie o firme, aby ste Googlu pomohli lepšie porozumieť vašej firme a priradiť váš profil k relevantným vyhľadávaniam,“ uvádza Google.

2.Vzdialenosť

Google definuje vzdialenosť ako „vzdialenosť každého potenciálneho výsledku vyhľadávania od výrazu polohy použitého pri vyhľadávaní. Ak používateľ pri vyhľadávaní nešpecifikuje polohu, vypočítame vzdialenosť na základe toho, čo vieme o jeho polohe.“

3.Významnosť

A význam v tomto kontexte odkazuje na to, ako Google považuje firmu za známu. Toto je asi  najkomplexnejšia kategória miestnych faktorov hodnotenia, pretože vyhľadávacie algoritmy sa snažia zahrnúť hodnotenia aj off-line význačnosť.

Podľa prieskumu Whitespark ‘2021 Local Search Ranking Factors’, toto faktory hodnotenia Významnosti:

  • Primárna kategória vo firemnom profile Google
  • Kľúčové slová v názve záznamu
  • Blízkosť adresy firmy k polohe hľadajúceho zákazníka
  • Fyzická adresa v meste vyhľadávania
  • Ďalšie kategórie v službe firemný profil Google
  • Vysoké číselné hodnotenia hviezdičkami
  • Úplnosť výpisu v firemnom profile Google
  • Kvalita a autorita prichádzajúcich odkazov na pridruženú doménu
  • Kľúčové slová v natívnych recenziách Google

 

Zlepšenie prítomnosti v lokálnom vyhľadávaní

Ako vidíte, miestne vyhľadávanie je nevyhnutným kanálom pre firmy z rôznych odvetví, ktoré slúžia miestnym zákazníkom –  maloobchodné reťazce, franšízy, lokálne obchody,  poskytovatelia služieb a malé a stredné podniky.

 

Radi pomôžeme zlepšiť lokálne SEO vašej firme. Kontaktujte nás.

Prečítajte si aj naše ďalšie blogy o SEO optimalizácii.

Zdieľajte náš článok