Tak ako móda, aj optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) sa neustále mení. Podobne, ako v prípade módy, musíte investovať čas a sledovať trendy, aby ste držali krok s dobou.

Vzhľadom na neustály vstup nových hráčov na trh, je veľmi dôležité, aby ste ako malá firma boli ľahko dohľadateľní, informatívni a konzistentní. Ak sa vám podarí umiestniť sa na prvom mieste vo vyhľadávaní Google, máte 33 % šancu, že na vás kliknú a 67 % šancu, že sa umiestnite v prvej päťke! Nájsť jednoduché spôsoby, ako zlepšiť SEO, môže byť pre tých, ktorí práve začínajú,  dosť náročné. Chcete, aby vaša spoločnosť zlepšovala svoju dohľadateľnosť na internete – lenže byť malou rybou vo veľkom rybníku môže byť trochu ťažké.

Zvládnuť SEO je jednoduchšie, ako si myslíte! Tu je päť spôsobov, ako zlepšiť SEO a pomôcť vašej malej firme získať vyššie pozície ako má konkurencia.

  1. Rýchlosť načítania webstránky a prispôsobenie mobilným zariadeniam

Žijeme v dobe okamžitého zážitku – vďaka vysokorýchlostnému internetu a nekonečnému množstvu informácií na dosah ruky. Ak je vaša webová stránka pomalá alebo jej načítanie trvá dlhšie ako niekoľko sekúnd, prichádzate o cenných zákazníkov. Pomalé načítanie zvyšuje mieru opustenia vašej webovej stránky až na 75%.

Webstránky, ktoré sa načítajú pomaly sú frustrujúce nielen pre vašich zákazníkov, ale aj pre Google, ktorý ich neustále sleduje! Kontrola rýchlosti načítavania webstránky a niekoľko jednoduchých aktualizácií môže mať vplyv na umiestnenie na prvej alebo druhej strane vyhľadávania Google.

Nemôžete si dovoliť mať web, ktorý nie je prispôsobený mobilom a tabletom! Až 63% organických vyhľadávaní cez Google pochádza z mobilných zariadení. Ak váš web nie je navrhnutý s ohľadom na mobilných používateľov, vaše umiestnenie v Google tým utrpí.

Poznámka: Google Analytics je váš priateľ! Vďaka množstvu nástrojov, prehľadov a údajov zozbieraných na vašich webových stránkach je to úžasný zdroj na zlepšenie SEO. Po nastavení webstránky a pripojení služby Google Analytics využite zdroje, ktoré máte k dispozícii, aby ste naučili Google, ako má webstránku vo vyhľadávaní indexovať.

  1. Využívajte SEO názvy a meta popisy

Vytvoriť dokonalý názov a meta popis pre obsah na vašom webe, to je ako ísť na prvé rande. Chcete o sebe prezradiť dostatok informácií, aby ste vzbudili záujem, ale nie toľko, aby ste prezradili všetko. To isté platí aj pre váš názov SEO a meta popis. Zákazníkov chcete nalákať jedinečným nadpisom, ktorý im ukáže presne to, čo hľadali, a meta popisom, ktorý je dodatočnou informáciou, ktorá im presne povie, o čom je vaša webstránka, a prečo by mali kliknúť práve na vás.

Váš SEO názov a meta popis sú ako malá reklama na váš obsah. Sú to prispôsobiteľné prvky vášho HTML, ktoré odrážajú obsah vašej webstránky. Rovnako ako pri prvom rande máte len krátky čas na to, aby ste zaujali! V prípade vášho názvu sa všeobecne uznáva, že by mal mať 50 až 60 znakov, a váš meta popis by mal mať 150 až 160 znakov. Nech sú krátke, stručné a výstižné!

Najdôležitejšia vec, ktorú si treba zapamätať pri tvorbe názvu a meta popisu SEO je, že každý znak sa počíta! Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu zlepšiť SEO:

Využite svoje dlhé kľúčové slovo pridaním do názvu SEO, meta popisu a na celej stránke.

Oslovte miestnych zákazníkov uvedením názvu mesta, v ktorom sa nachádza vaša firma, alebo oblasti, v ktorej podnikáte (napr. služby pre oblasť Pezinok).

Zahrňte výzvu k akcii (napr. dozvedieť sa viac!).

Na koniec každého názvu SEO uveďte názov svojej spoločnosti (napr. 5 dobrých rád ako zlepšiť SEO vášho webu | BPCompany ).

Optimalizujte slug (napr. pat-dobrych-rad-ako-zlepsit-seo-malej-firmy).

Ak si nie ste istí, ako bude váš SEO nadpis a meta popis vyzerať vo vyhľadávaní Google, skúste použiť zdroj, ako je SEO plugin Yoast pre WordPress. Táto platforma vám poskytne predstavu o tom, ako bude váš nadpis a meta popis vyzerať a koľko znakov použijete. Vo svete SEO je vytvorenie dokonalého názvu SEO a meta popisu, ktoré sú presvedčivé a jedinečné, formou umenia. Súťažíte v mori možností. Nájdite svoj spôsob, ako vyniknúť v online svete a chopte sa ho.

  1. Optimalizujte obrázky

Počuli ste príslovie „obrázok je hodný tisícov slov“ a pre SEO vašej webstránky nemôže byť nič pravdivejšie! Optimalizácia obrázkov na vašej webovej stránke je jedným z najlepších spôsobov, ako môžete zlepšiť SEO. Ak chcete z obrázkov vyťažiť čo najviac, musíte zohľadniť tri veci:

Veľkosť súboru

Formát súboru

Kľúčové slová

Veľké obrázky môžu významne spomaliť rýchlosť načítavania webu. A ako sme už uviedli,  rýchlosť načítania vašej webstránky zohráva dôležitú úlohu pri zlepšovaní SEO. Venujte pozornosť veľkosti súborov obrázkov, ktoré vyberáte, a spôsobu ich formátovania, aby sa hodili na vašu webstránku. Pred zverejnením novej webstránky nikdy nezabudnite zmeniť veľkosť a komprimovať obrázky, aby ste optimalizovali priestor a rýchlosť načítania.

Obrázky sú tiež skvelým spôsobom, ako vložiť viac kľúčových slov a zlepšiť SEO. Namiesto názvu obrázka „marketing1“ ho skúste pomenovať napríklad „marketing malých firiem“. Tým sa doň dostane jedno z vašich kľúčových slov a pomôže vám to s umiestnením v Google. Kľúčové slová môžete použiť aj v názve, nadpise a popise obrázka, aby ste zlepšili SEO.

  1. Zápis do Google moja firma

Urobte hneď.  Ak ste tak ešte neurobili, kliknite na tlačidlo a požiadajte o zaradenie do služby Moja firma na Google.  Služba Google moja firma  je bezplatná a môže pomôcť vašej firme získať úžasnú publicitu vo vašej komunite. Navyše, ak to urobíte správne, vaša firma môže byť jednou z prvých zobrazených stránok v miestnom vyhľadávaní Google.

Zaradenie vašej firmy do zápisu  je jednoduché. Stačí navštíviť stránku Moja firma na Googli a požiadať o overenie. Po začatí overovacieho procesu vám spoločnosť Google zašle e-mailom alebo poštou overovací kód vašej firmy. Pomocou overenia sa prihláste a zadajte jedinečné číslo PIN na overenie.

Po prihlásení svojej firmy je ďalším krokom optimalizácia, aby ste mohli zlepšiť SEO. Aby bola vaša firemná stránka čo najviac užitočná pre vašich zákazníkov a vyhľadávač Google, budete musieť pridať opis firmy, pracovnú dobu, logo, kategórie, typy platieb a všetky ostatné požadované polia. Skvelým zdrojom informácií pre vašich zákazníkov sú aj fotografie oblasti a produktov.

Poznámka: Podľa podmienok Google môže firmu prihlásiť len majiteľ alebo konateľ. Ak spolupracujete s digitálnou marketingovou agentúrou, môžete jej udeliť povolenie byť správcom. Je to ochrana pre vašu firmu v prípade, že ukončíte spoluprácu s marketingovou agentúrou.

  1. Obsah je kráľ

Obsah je kráľ, kráľovná a dokonca aj celý kráľovský dvor. Vytváranie autentického obsahu, ktorý je jedinečný, užitočný, zábavný a informatívny, vám u zákazníkov vždy prinesie korunu. Váš obsah je pre vaše podnikanie taký kľúčový, že podcenenie jeho vplyvu môže vášmu podnikaniu ublížiť oveľa viac, než by ste možno čakali.

Vytváranie a publikovanie konzistentne relevantného a jedinečného obsahu so strategicky umiestnenými kľúčovými slovami vám v konečnom dôsledku pomôže zlepšiť SEO optimalizáciu tým, že vašu značku predstaví väčšiemu počtu  zákazníkov a zvýši vaše umiestnenie vo vyhľadávaní. Písaním užitočného a nápomocného obsahu pre svojich zákazníkov si vaša značka vytvára autoritu a buduje dôveru. Váš obsah odpovedá na otázky, ktoré si vaši zákazníci kladú, často bez toho, aby sa museli pýtať. Keď vytvárate obsah správne, vaši zákazníci budú vedieť, že ste vo svojom segmente dôveryhodným zdrojom.

Ak je váš obsah taký úžasný, ako si myslíme, že by mohol byť, vaši zákazníci sa pri neustálom posúvaní zastavia a prípadne aj okomentujú, lajknú alebo zdieľajú váš obsah na svojich profiloch na sociálnych sieťach. Váš obsah by mohlo vidieť tisíce ľudí prostredníctvom jedného výnimočného príspevku v sociálnych médiách a jeho zdieľania. Trh je už presýtený značkami, ktoré tlačia na svoj predaj, ale vytváraním obsahu a budovaním svojej značky meníte svojich zákazníkov na kupujúcich (častokrát bez toho, aby si to všimli).

Poznámka: Budovanie vzťahov so zákazníkmi a status autority vo vašej branži vám pomôže generovať potenciálnych zákazníkov bez toho, aby ste ich bombardovali ponukami.

 

Optimalizácia webu pre vyhľadávače môže byť  zdĺhavá, ale výsledky stoja za všetky tie hodiny a dni strávené nad zlepšovaním webstránky. Vidieť  firmu na popredných miestach vo vyhľadávaní Google vás naplní pocitom hrdosti a uspokojenia, ktorý by mal mať každý majiteľ malej firmy!

Osvedčené marketingové postupy  BPCompany pomáhajú  firmám zarobiť viac peňazí, získať  čas a naplánovať účinnú stratégiu pre napredovanie firmy.

 

Zdieľajte náš článok