TikTok je čínska sociálna sieť zameraná na videá. Spája zábavu, karaoke a hudbu. Aplikácia má jednu hlavnú obrazovku a maximálne jednoduché použitie – skrolujete zdola nahor v časti „for you“, nemusíte nikoho followovať, aby ste videli množstvo zaujímavého obsahu. Najvyvinutejšia umelá inteligencia stojí za úspešným algoritmom aplikácie, preto si pri prvom spustení aplikácie cez hashtag nájdite relevantné témy, napr. marketing a lajknite, či follownite tento obsah, aby ste v priebehu 8s. naučili algoritmus o vašich preferenciách.

TikTok nie je appka pre tínedžerov, je to appka AJ PRE tínedžerov a vašich klientov. Kým vaša konkurencia podceňuje a odsudzuje trash videá, máte priestor navnímať novosť a potenciál siete pre svoj biznis/marketing/produkt či projekt.

 

Pozrime sa na pár čísel

  • Prieskum spoločnosti Go4insight ukázal, že sociálne siete využíva na Slovensku približne 77% ľudí. Najpoužívanejšou sociálnou sieťou na Slovensku je Facebook, následne Instagram a na 3. mieste je TikTok, ktorého popularita stále rastie.
  • Celosvetovo TikTok má viac ako miliardu užívateľov, na Slovensku je odhadované číslo 1 mil. užívateľov a v Čechách 2 milióny užívateľov. TikTok oficiálne nerád zverejňuje demografické štatistiky, ale 90% užívateľov TikToku sú dospelí. Už dávno neplatí, že sú tam iba tínedžeri, tí už vyrástli a môže ísť o vašich budúcich klientov.
  • 52 % uživateľov TikToku, ktorí práve na TikToku narazili na obsah pre malé alebo stredné firmy, pokračovali v nákupe (TikTok Marketing Science EUI SMB 2022)
  • 82 % uživateľov TikToku tvrdí, že práve na TikToku objavili malú alebo strednú firmu ešte skôr ako ju uvideli inde (Tik Tok Marketing Science EUI SMB 2022)

Prečo je TikTok vhodný pre firmy a značky?

TikTok je skvelou doplnkovou komunikačnou platformou značky pre omladenie publika a zvýšenie povedomia o značke vďaka vysokej organike. TikTok je prirodzená voľba pre mladú generáciu, nakoľko je im oveľa bližší video formát, v ktorom nie je potrebné čítať siahodlhé statusy.

A navyše, práve komunikácia s mladšími generáciami sa javí ako obtiažnejšia, sú odolnejší voči reklame a klasické formáty ich nudia, preto treba hľadať kreatívnejšie cesty. Nezabúdajte, že aj táto veková kategória neustále starne, a preto „koho dnes oslovíte, ten sa zajtra môže stať vaším zákazníkom“.

Ponúka celkom široké portfólio influencerov, ktorých viete podchytiť na spoluprácu za polovičnú odmenu v porovnaní s Instagramom.

Cielená reklama cez Ads Managera ešte nie je dostupná pre Slovensko, ale v Čechách už je! Je otázkou času kedy príde aj na Slovensko a vy budete na to pripravený.

Naše odporúčania pre úspešný štart na TikToku

1. Naadaptujte sa na platformu

TikTok komunita je určitým spôsobom odlišná od ostatných platforiem. Vytvorte si najpr osobný profil, s platformou sa pohrajte a zistite čo všetko dokáže.  Otestujte ju a sledujte aký spôsob tvorby obsahu by dával najväčší zmysel vašej značke.

2. Vyberte si svoju niche tému

Užívatelia TikToku radi sledujú účty s jedinečným obsahom, ktorý im algoritmus sprostredkuje. Tým, že sa zameriate na jednu špecifickú oblasť, získate väčšiu flexibilitu a budete kreatívnejší. Voľba niche tiež pomáha, pretože sa môžete podrobne sústrediť na určité aspekty vašej značky.

Keď ste napr. pekáreň, váš TikTok by mohol obsahovať zákulisné zábery o tom ako sa vyrábajú bagety. To je to v čom je TikTok unikátny – behom minúty vysvetlí zložitý proces zrozumiteľnou formou. Na základe toho sa môžete stač známym go-to účtom o pekárstve.

3. Nesnažte sa byť perfektný

“Buďte autentický” môže znieť ako klišé, ale práve TikTok je dokonalé miesto, kde ukázať vašu osobnosť a môžete z toho ťažiť. Na rozdiel od upraveného Instagramu, ktorý pre firmy často slúži ako vizitka, TikTok nie je miestom, kde je potrebná estetika vášho profilu. Kvantita > kvalita. Viac obsahu, ktorý nie je do detailu dokonalý je pre váš účet na TikToku hodnotnejší, než video, ktoré je „perfektné“.

4. Vytvorte výzvu

TikTok je známy pre svoj neuveriteľný dosah. Prečo teda nevytvoriť nejakú TikTok výzvu? Výzvy sú skvelým spôsobom ako zaujať viac cieľových skupín naraz. Zrýchlite tým rast svojej značky na TikToku a oslovíte miliony ľudí. Tiež môžete propagovať svoju výzvu na rôznych platformách ako je napr. Instagram – týmto spôsobom môžete efektívne presunúť svojich sledujúcich na váš TikTok.

 

Na záver si zhrňme: TikTok je skvelou cestou ako ukázať vašu firmu z iného uhlu pohľadu a osloviť mladú generáciu. 

Teraz je ten správny čas vstúpiť na platformu s minimálnou konkurenciou s maximálnou efektívnosťou budovania odkazu a značky a minimálnym budgetom.

 

 

 

 

 

 

 

Zdieľajte náš článok