Základná informácia na úvod: počet fanúšikov na stránke nie je jediným a dokonca ani najsilnejším hodnotiacim faktorom toho, koľko ľudí uvidí vaše príspevky. Vychádzame z vlastnej skúsenosti – máme totiž klienta, ktorý má 800 fanúšikov a klienta, ktorý má 12 000 fanúšikov. Hádate správne, ten s nižším počtom fanúšikov má väčší dosah príspevkov, vďaka zapojeniu a najmä ich zdieľaniu ako ten, ktorý má síce 12 000, avšak skôr pasívnych sledovateľov. Jeden relevantný fanúšik má pre vás mnohonásobne vyššiu hodnotu než stovka nerelevantných.
Stále chcete zvýšiť počet fanúšikov? Poďme si teda povedať pár tipov, ktoré sa nám osvedčili pri budovaní relevantnej fanúšikovskej základne našich klientov.
Pozývanie
Skvelá funkcia Facebooku, ktorá vám dovolí pozvať na stránku ľudí, ktorým sa páčil váš príspevok. Ten sa môže k nefanúšikom dostať napr. zdieľaním alebo platenou reklamou.
Kliknite na počet reakcií pod príspevkom, zobrazí sa vám zoznam a môžete začať pozývať.
Výhoda tejto metódy je hlavne v tom, že pokiaľ tvoríte relevantný obsah, získate relevantných fanúšikov. Iba kvalitným obsahom sa vám podarí zvýšiť základňu fanúšikov.
Súťaž
Facebooková súťaž je veľmi obľúbená technika na získavanie fanúšikov. A naozaj vám môže pomôcť. Na druhej strane, keď ju neurobíte správne, môže vám aj poriadne uškodiť.
Zamerajte sa hlavne na to, aby výhra súvisela s vašim podnikaním. Chcete predsa získať fanúšikov, ktorí sa zaujímajú o vaše produkty.
Dajte si pozor na to, aby súťaž spĺňala podmienky Facebooku. Medzi podmienky napr. patrí to, že v súťaži nemôžete požadovať zdieľanie príspevku, stránky, ani označenie seba alebo priateľov.
Môžete však ako podmienku uviesť like na príspevok a na stránku, a o to nám predsa ide. Zdieľanie príspevku nemôže byť podmienka zapojenia do súťaže, ale máme pre vás tip – môžete to obísť napr. formulkou: Zdieľanie príspevku nás poteší😊
Komunikácia
Odpovedajte na správy a komentáre, poďakujte sa za dobré recenzie a snažte sa riešiť aj tie negatívne. Vyzývajte ľudí k akcii, podnecujte debatu, poraďte…Podarí sa vám nie len zvýšiť dosah, ale aj zlepšiť vzťah s vašimi zákazníkmi.
Buďte teda „usmievavý predavač“, ktorý pozná svojich zákazníkov po mene a je vždy ochotný pomôcť. Bude vás to stáť veľkú dávku trpezlivosti a čas naviac, ale ľudia si k vám vybudujú pozitívny vzťah a budú sa radi vracať.
Tvorba kvalitného obsahu
Lepšia cesta naozaj neexistuje. Bez kvalitného obsahu nemá zmysel zakladať stránku na Facebooku. A ten musí byť originálny, užitočný a relevantný.
Postujte radšej menej, ale kvalitne. Foťte vlastné fotky, zverejňujte informácie zo súkromia firmy, nebojte sa zdieľať vaše know-how. Ľudia sa chodia na Facebook baviť a keď postujete len predajné príspevky, tie ich za chvíľu omrzia.
Na záver by sme chceli spomenúť techniky, ktoré sa nám v agentúre neosvedčili. To neznamená, že ich nemôžete vyskúšať a sami sa presvedčiť ako to funguje práve pre vašu Facebook stránku.
Platená reklama zameraná na zvýšenie počtu fanúšikov, tzv. Like page. Pri pár klientoch sme ju vyskúšali, ale klik na page sa blížil až takmer k 1€. Okrem zvýšenej ceny za kliknutie, sme nezískali žiadnych aktívnych fanúšikov. Výsledok je taký, že síce máte viac fanúšikov, ale v realite to nič nezmení a vaša stránka ostane „mŕtva“.
Prosby o lajky v príspevkoch. Vyzývať fanúšikov k akcii je dobrý spôsob ako na stránke rozprúdiť debatu, ale prosby o lajky a zdieľania v každom príspevku sú otravné. Naviac sa takéto príspevky zobrazia menšiemu počtu ľudí, pretože Facebook ich penalizuje znížením dosahu.
Na záver vám prajeme veľa šťastia pri budovaní relevantnej základne fanúšikov, ktorí vás budú radi sledovať, konzumovať váš obsah a hlavne pravidelne u vás nakupovať.