Hashtag instagram

Možno to neviete, ale hashtagy prvýkrát použil v roku 2007 používateľ Twitteru menom Chris Messina. Primárnym účelom bolo zoskupiť súvisiace príspevky pod kľúčovým slovom. Ich hodnota pre marketing však odvtedy výrazne vzrástla.

Na Facebooku cez ne vyhľadáva málokto, na Instagrame sa však tešia veľkej obľube. Stoja preto za pozornosť.

Čo je to hashtag?

Aj keď ste v oblasti sociálnych sietí nováčik, pravdepodobne ste sa už stretli so symbolom hashtagu #.

Hashtag píšete bez medzier začínajúc znakom hash(#) a potom kľúčovým slovom alebo frázou. Na Instagrame ich môžete pridať na koniec príspevku, vložiť do príbehu alebo aj do bio.

Hashtagy fungujú ako hypertextové odkazy, ktoré zoskupujú súvisiace príspevky pod kľúčovým slovom/témou. Môžete teda vyhľadávať súvisiace témy, napríklad #love alebo #NewYear. Často sa používajú aj ako skratky, napríklad #lol alebo #tbt.

Prečo sú hastagy užitočné?

  • Pomáhajú vášmu publiku, aby malo ľahký prístup k obsahu na vašom Instagrame.
  • Usporadúvajú váš obsah do kategórií a tém na jednoduché vyhľadávanie.
  • Poskytujú väčšiu viditeľnosť a príležitosti na rast vášho publika.
  • Používaním hashtagov oslovujete a zapájate viac ľudí.

Ako používať hashtagy na firemnom Instagrame?

Na propagáciu svojho podnikania na Instagrame môžete používať rôzne typy hashtagov. Pomocou rôznych hashtagov môžete osloviť rôzne komunity.

Typ hashtagu, ktorý použijete, bude závisieť od účelu:

  1. Obsahové hashtagy. Ide o kľúčové slová, ktoré označujete na konci svojich príspevkov.
  2. Brandové hashtagy. Tento hashtag vytvoríte, aby ľudia mohli označiť priamo spoločnosť. Okrem toho vám ich sledovanie poskytne predstavu o tom, koľko ľudí hovorí o vašej konkrétnej firme.
  3. Trendy hashtagy. Na Instagrame môžete rýchlo vyhľadať hornú časť, kde sa zobrazujú top príspevky na trendové hashtagy, aby sa vám ukázali niektoré populárne príspevky označené daným hashtagom.
  4. Hashtagy udalostí. Podujatia sú skvelým spôsobom, ako zvýšiť dosah vašej spoločnosti. Preto nezabudnite zahrnúť hashtag vašej udalosti do všetkého obsahu, ktorý zdieľate v súvislosti s udalosťou, a vyzvite zamestnancov a publikum, aby to urobili aj oni.
  5. Hashtagy kampaní/reklám. Tento hashtag propaguje produkt, kampaň, uvedenie na trh alebo reklamu.

 Užitočné tipy pri tvorbe hashtagov

  1. Skontrolujte, aké hashtagy používa vaša konkurencia alebo komunita, ku ktorej chcete patriť a inšpirujte sa
  2. Majte svoje hashtagy, ktoré píšete ku každému svojmu statusu, uložené niekde poruke. Stačia vám aj dva až tri
  3. Medzi jednotlivými hashtagmi robte medzery, inak budú neplatné
  4. Malé a veľké písmená hashtag nerozlišuje
  5. Ak chcete osloviť slovenské publikum, používajte slovenské hastagy, ak medzinárodné, používajte anglické.

Ani s najlepším hashtagom na svete, teda na Slovensku, váš Instagram nezaujme, pokiaľ nemáte kvalitný obsah. Správne použitý hashtag vám len pomôže doniesť obsah k ľuďom, ktorí ho ocenia. Alebo naopak: Ak by ste postovali obsah bez hashtagov, nikto by o vás nevedel. Preto považujeme Instagram hashtag za skvelú marketingovú príležitosť, nástroj, vďaka ktorému dokážete osloviť naraz niekoľko stovák, až tisícok potenciálnych zákazníkov.

Zdieľajte náš článok