tvorba eshopu

CMS Platformy pre tvorbu e-shopu

WordPress

Prečo si ho vybrať? Ide o najpopulárnejší redakčný systém na svete (29% všetkých webov údajne beží na WP), určený pre jednoduchú tvorbu webových stránok, takže sa môžete tešiť na viac ako 21 000 modulov a pluginov a veľkú podporu komunity z celého sveta.

 Výhody

Užívateľská prívetivosť, takže správu a rozvoj webu zvládne takmer každý bez znalosti programovania.

Hodí sa hlavne pre weby, kde bude hlavnú úlohu hrať text alebo obsahová sekcia – blog, magazín

Na weby na WordPress sa tiež špecializuje mnoho developerov a odborníkov, takže vás nebude stáť veľa peňazí vybranú šablónu upraviť úplne podľa svojich predstáv.

Ide o systém s pomerne rýchlou odozvou pri väčšom množstve požiadaviek na server, ale od určitého objemu a pri veľkom množstve modulov začne spomaľovať.

Nevýhody  Nie je príliš vhodný pre väčšie e-shopy a veľmi rozsiahle weby.Nemožno na ňom nastaviť pokročilejšie SEO best practices.

DRUPAL

Prečo si ho vybrať? Táto obdoba WordPressu rozšíriteľná pomocou 18 000 modulov je naopak odborníkmi odporúčaná pre veľké e-shopy, veľké obsahové weby s množstvom rôznych formátov obsahu alebo napríklad pre diskusné fóra s tisíckami registrovaných užívateľov, ktoré potrebujete rozdeliť do skupín. Výhody     Možnosť stavať naozaj prepracované weby aj e-shopy. Napríklad pomocou modulu Ubercart integrujete do redakčného systému Drupal internetový obchod s podporou veľkého množstva jazykov a druhov platieb. Nevýhody     Je robustnejšie a technicky prepracovanejšie – preto už nie je Drupal pre „netechnické typy“ tak užívateľsky prívetivý ako napr. WordPress. Tento fakt však v Drupalu vnímajú a snaží sa ponúknuť viac in-line editácie i WYSIWYG. Prioritou sú pre vývojárov tiež mobilné zariadenia.    Medzi zásadné nevýhody oproti WordPress patrí nutnosť Drupal stiahnuť a nainštalovať, čo nie je pre úplných začiatočníkov.    Pomalšie načítanie oproti konkurentom kvôli väčšej variabilite systému – to sa dá vylepšiť modulmi, ktoré uložia načítanie do vyrovnávacej pamäte servera, takže znížia jeho zaťaženie.

Joomla

Prečo si ho vybrať? Joomla je niekde medzi WordPress a Drupalom – je užívateľsky prívetivejšie než Drupal, pripravená na náročnejšie weby ako WordPress, ale pre správcov bez základných znalostí programovania je práca v redakčnom systéme problematická. Aj Joomla môžete rozšíriť pomocou modulov a widgetov a odporúča sa pre klasický prezentačné web, blog alebo diskusné fórum.

Výhody

Vedľa redakčného systému je k dispozícii aj všeobecná platforma pre webový vývoj Joomla Platform – PHP framework, vďaka ktorému môžu vývojári vytvárať samostatné aplikácie, ktoré môžu bežať na desktopoch, tabletoch, smartfónoch a v cloude. Podľa odborníkov sa tak hodí pre firmy, ktoré nemajú interný IT tím, ale web si napriek tomu chcú rozvíjať svojpomocne.

Nevýhody

Občas je potrebné jednoduchú prácu s modulmi doplniť ľahkou úpravou kódu, pretože vznikajú drobné bugy, alebo spolu jednotlivé moduly 100% nespolupracujú.

Magento

Prečo si ho vybrať? V súčasnosti najrozšírenejšia e-shopová open-source platforma na svete a podľa odborníkov aj najsilnejšia. Ak máte teda e-shop s tisíckami položiek, Magento je dobrou voľbou.

Výhody

Možnosť bezproblémového napojenia na CRM a ERP systémy ako je Money S3, FlexiBee, Pohoda, Helios, BlahaSoft, Sugar CRM, OroCRM, ZohoCRM, Open ERP, SAP alebo Microsoft Dynamics Navision. Rovnako tak napojenie na účtovné a skladové systémy a na dopravcu. Administrácia – viac e-shopov z jedného panela.    Možnosť – rôzne grafické úpravy jednotlivých produktov. Veľmi SEO friendly.

Nevýhody

Hosting vyberajte veľmi starostlivo, pretože Magento je veľmi náročné na parametre servera.    Administrácia nie je jednoduchá a pravdepodobne budete potrebovať školenia. Aj inštalácia nových pluginov a drobné úpravy si žiadajú znalosti.    Na úpravy šablón a funkcionalít Magento sa na Slovensku veľa odborníkov nešpecializuje.

PrestaShop

Prečo si ho vybrať? Mladý a moderný ecommerce systém sa spravuje ľahšie ako Magento, ale tiež má menej možností, ako ho rozširovať a rozvíjať. Preto sa hodí pre menšie e-shopy.

Výhody

Intuitívne ovládanie pre začiatočníkov.    Jadro nástroje tvoria populárny šablónovacích systém „Smarty“, ktorý pozná väčšina programátorov. Ľahko tak zoženiete odborníka na úpravy.    Vďaka zabudovanému systému indexovanie webových stránok nemá veľké nároky na server a má pomerne rýchlu odozvu. Nevýhody     Časté aktualizácie a opravy bugov, ktoré môžu rozhodiť nastavenie e-shopu a ktorých implementácia si žiada odborné znalosti.    Problematická rozšíriteľnosť e-shopu vlastným programátorským tímom kvôli architektúre skriptu.    Často narazíte na veľmi potrebné, ale bohužiaľ platené, rozšírenie, ktoré je občas drahšie ako kúpa samostatného nástroja.

TYPO3

Prečo ho zvoliť? Ide o robustné riešenie pre obsahové weby, ktoré majú mnoho subdomén, hlavný web + niekoľko microsite, alebo niekoľko jazykových mutácií, ktoré chcete spravovať centrálne. TYPO3 si často zvolia pre svoje online riešenia medzinárodné korporácie.

Výhody

Výkonný a rýchly. Rýchlosť možno ešte upraviť viacnásobným nastavením cache – simulácií reakčnej doby statických stránok.     Detailné nastavenie práv a schvaľovania, čo sa hodí u firiem a korporácií so striktne oddelenými kompetenciami.  Má viac úrovní histórie, záloh a logov.

Nevýhody

Užívateľsky nie príliš prívetivý, pri správe niekoľkých webov súčasne môže byť až zahlcujúci. Pri editácii obsahu sa často musí človek prispôsobovať šablóne.

Zdieľajte náš článok
Tagy: