Ako Google Analytics pomáha pri rozširovaní podnikania

V prípade návštevnosti webových stránok je ťažké poznať účinnosť marketingovej stratégie, ktorú sledujete, a zistiť, kedy ju zmeniť. Vďaka množstvu údajov je ťažké pochopiť, kde nájsť najkritickejšie metriky. Firmy, ktoré udržujú svoje publikum na prioritách a riadia sa účinnými marketingovými stratégiami, by mali vedieť, ako čo najlepšie využívať údaje služby Google Analytics. Google Analytics je základným nástrojom pre správcov webových stránok, vlastníkov webových stránok a agentúry SEO. Štatistika nástroja Google Usage Analytics je uvedená na nasledujúcom obrázku.

Google Analytics používa viac ako 40 miliónov webových stránok a tieto čísla sa pravidelne zvyšujú takmer desať rokov.

Je smutné, že väčšina vlastníkov webových stránok nemá potuchy o tom, ako by mohla byť služba Google Analytics prospešná. Najlepšie využitie služby Google Analytics vám umožní získať relevantné informácie o tom, kto navštevuje váš web. Ďalšie podrobnosti, ako napríklad to, ako ich na prvom mieste vnímajú, aký typ stránok sa im najviac páči atď. Tento typ údajov sa môže ukázať ako najlepší spôsob, ako zlepšiť vašu obchodnú stratégiu.

Prečo používať Google Analytics?

V prvom rade je to, že služba Google Analytics poskytuje informácie, ktoré sú veľmi užitočné pri rozširovaní vašej firmy. Nejde o nejaký informatívny blog alebo o nejaký popredný internetový obchod, pretože viem, že obchodný aspekt je nevyhnutnosťou. Tu začína fungovať služba Google Analytics. Pre každé podnikanie je dôležité poznať správanie zákazníka, aby sa mohli predávať iba obľúbené služby a produkty.

Umožňuje firmám porozumieť a sledovať správanie zákazníkov – napríklad to, čo majú najradšej, čo sa mu páči a nepáči, a ak napĺňate ich potreby alebo nie. Google Analytics vás oprávňuje používať túto technológiu na štúdium alebo skúmanie online firiem s cieľom poskytovať zákazníkom lepšie služby.

Poznajte preferovaný prehliadač Vašich návštevníkov

Google Chrome používa viac ako 60% používateľov po celom svete. A 40% sú tí, ktorí používajú niektoré iné prehliadače.

Preto je dôležité vedieť, ktoré prehliadače sú väčšinou preferované návštevníkmi, a ubezpečiť sa, že vaše webové stránky sú s týmto prehliadačom úplne funkčné. A ak je to tak, web nie je kompatibilný s prehliadačmi, ako sú Microsoft edge, firefox alebo safari, potom existuje viac šancí, že môžete prísť o potenciálnych zákazníkov a obchodné zisky.

Nastavte ciele webových stránok

Podobne ako v prípade niektorých iných dôležitých opatrení vo vašom podnikaní je dôležité poznať ciele vášho webu. V nástroji Google Analytics môžete nastaviť ciele podľa krokov, ktoré má používateľ vykonať. Len málo z nich – požiada návštevníka, aby sa zaregistroval v bulletine alebo dokončil nákup.

Google Analytics automaticky počíta percento návštevníkov, ktorí dosahujú požadované ciele. Je to spoľahlivý nástroj, ktorý rýchlo popisuje, či napĺňate ciele svojho podnikania.

Poznajte čas zotrvania návštevníkov na webe

Generovanie návštevnosti webových stránok je prvým a najdôležitejším krokom k dosiahnutiu výnosných výsledkov. Keď návštevníci navštívia váš web, je dôležité vedieť, ako dlho na ňom zostávajú alebo koľko času trávia na odchod. Pozrite sa na mieru okamžitých odchodov – ktorá pozná návštevníkov, ktorí opúšťajú váš web bez toho, aby skontrolovali druhú stránku vášho webu.

Ukazuje, ako dlho sa návštevníci zapájajú do obsahu vašich webových stránok. Okrem analýzy miery odchodov vám Google Analytics tiež poskytuje štatistiku súvisiacu s celkovým časom vášho webu (na konkrétnej stránke alebo na celom webe). A ak zistíte, že existuje veľká miera okamžitých odchodov, bolo by lepšie, keby ste zmenili vzhľad svojich webových stránok.

Zistite dôvody návštevnosti

Odkazujúca webová stránka vám môže poskytnúť prehľad o tom, ako používatelia prichádzajú na váš web. Vyhľadávacie nástroje sú však najjednoduchším spôsobom a sú známym dôvodom prevádzky niekoľkých webových stránok. Niektorí môžu získať referenciu z iných webových stránok. Ak na svojom webe získate návštevnosť v nesmiernych množstvách, je dôležité to skontrolovať. Použite Google Analytics a skontrolujte, či tento údaj opäť pochádza z podobnej webovej stránky alebo či na to existuje iný dôvod.

Rebríček Google

Všetci vieme, že kľúčové slová zohrávajú významnú úlohu pri zvyšovaní návštevnosti vašich webových stránok. Ale čo zvýšenie prevádzky na ďalšiu úroveň?

Keďže vieme, že niektoré konkrétne kľúčové slová sú príčinou premávky na webe a sú zodpovedné za to, že sa vám na Googli zobrazia na druhej strane, získajte svoju pozíciu na prvej.

Vo väčšine prípadov je rozdiel medzi stránkami jedna a dvoma stránkami iba vecou niektorých pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov. Skúste teda vyvinúť SEO na stránke, napríklad prepojiť stránku z iných miest na webe, pridať kľúčové slová viac času alebo vložiť nejaké obrázky.

Ďalšiu vec, ktorú si môžete zvoliť, je, že sa môžete zaregistrovať v reklamách Google a spustiť kampaň s platbami za kliknutie pre cieľové kľúčové slová.

Najobľúbenejšie produkty a služby

Poznanie, že sa zákazníkom nepáčia a nepáčia, ich môže osloviť viac, ako je obvyklé percento. Pomocou služby Google Analytics im môžete poskytnúť nové ponuky a zľavy na rovnaké produkty, ktoré sa im najviac páčia. A naopak, ak má zákazník záujem iba o jeden produkt, môžete mu poskytnúť doplnkové položky, ktoré sú podobné tomuto.

Pri budovaní firmy môžete týmto spôsobom získať viac výhod od existujúcich zákazníkov a prilákať nových.

Dôvody odchodu návštevníkov

Zistite dôvody, prečo sa návštevníci presúvajú na iné webové stránky. Vedieť, ktoré stránky im umožňujú odísť, kde nájdu pútavejší obsah atď. Čo môžete urobiť, je to, že môžete vylepšiť výzvu na akciu (CTA) alebo vložiť odkazy na iné miesta na webových stránkach.

Poskytne vám informácie o tom, čo sa publiku nepáči na vašom webe, a nezdržiava ich dlhšie. Optimalizátor SEO a optimalizátor webových stránok Google možno použiť na zvýšenie výkonu webových stránok.

Spoznajte svoju konkurenciu

Google Analytics spája vaše webové stránky s okamžitou konkurenciou. Tieto informácie však nie sú 100% pravdivé z dôvodu, že každá firma nepoužíva Google Analytics. Určitý podiel však možno určiť.

Ak chcete zistiť, do akej miery sa vaši návštevníci angažujú v porovnaní s konkurenciou a ako dlho zostávajú na vašom webe, prejdite na kartu benchmarkov. Pri praktizovaní tohto procesu sa môžete zoznámiť s hlavnými oblasťami, v ktorých sa vyžaduje zlepšenie.

Pochopte kľúčové slová

Všetci sme presvedčení, že poznáme tie frázy a slová, ktoré môžu generovať väčšiu návštevnosť webovej stránky. Skutočnú scénu však môžu odhaliť iba analytici Google. Odtiaľto môžete získať predstavu o najrelevantnejších kľúčových slovách, ktoré sú dostatočne silné, aby pomohli návštevníkom zvážiť váš web. Týmto spôsobom budete vedieť nielen mieru, akou návštevníci vyhľadávajú kľúčové slová, ale aj to, ako vyhľadávajú alebo čo hľadajú na vašom webe.

Napríklad;

  • Koľko času zostávajú na vašom webe? Koľko stránok navštevujú?
  • Je váš web oslovený novými alebo existujúcimi návštevníkmi?
  • Je toto kľúčové slovo prevádzané na zákazníkov atď.? Po pochopení týchto informácií si ich môžete skontrolovať spolu s ostatnými informáciami a vytvoriť základné kľúčové slová a vylepšenia segmentu webovej stránky.

Spoznajte svojho zákazníka

Pochopte, že zákazník je tiež dôležitý. Nájdite vzory svojich akcií a rozdeľte ich podľa segmentácie a napĺňania kľúčových slov. Môžete zistiť, že návštevníci, ktorí prichádzajú na vaše webové stránky po skontrolovaní vašich recenzií, sa môžu previesť, aj keď skontrolovali niektoré stránky.

Alebo existuje šanca, že návštevníci sledujú nejaké iné zúženie z webovej stránky, ako ste očakávali. Alebo môžete zistiť, že pred nákupom vyžadujú viac informácií o produktoch. Alebo potrebujú viac opatrení na dôveru. Po preskúmaní analýzy a priradení ich aktivít a ciest sa môžete aktívnejšie usadiť a zacieľovať na ne, aby zlepšili svoje skúsenosti s vašimi webovými stránkami.

Analyzujte dôvody úspechu kamennej predajne

Teraz sa všetko vykonáva online. Mali by sa však zvážiť niektoré ďalšie aspekty, ako napríklad konverzácia na miestnych seminároch, účasť na podujatiach v komunite, vytváranie nových reklám alebo brožúr pre miestnu televíziu, jedná sa o úlohy offline. Google Analytics vám tiež môže pomôcť poznať tieto miery úspešnosti. Za týmto účelom je možné sledovať niekoľko spôsobov. Napríklad, možno sa rozhodnete urovnať niekoľko adries URL pre tlačové reklamy a rádio, aby ste mohli sledovať, ktorý propagačný prístup bol úspešnejší.

Inak môžete praktikovať rozhlasovú propagáciu, aby ste návštevníkom pomohli pri hľadaní konkrétneho hľadaného výrazu a sledovaní tejto činnosti. Alebo môžete prepašovať, ktoré kľúčové slová návštevníci väčšinou používajú, aby vás našli a spojili s offline akciami. Iba ak niečo vykonáva offline, neznamená to, že ho nemôžete nasledovať; Google Analytics je tu preto, aby to mohol sledovať.

Na záver

Google Analytics vám pomáha pri kontrole toho, čo sa skutočne deje na vašom webe, a umožňuje vám to vyjadriť sa k nemu alebo zákazníkom. V tomto článku sme sa zmienili o výhodách analýzy Google pre vaše podnikanie.

Zdieľajte náš článok

Pridaj komentár