Plánovač dosahu je nástroj v rámci reklamného systému Google Ads, ktorý poskytuje presné údaje o tom, koľko ľudí vaša video kampaň osloví. Užitočný nástroj vtedy, ak chcete vedieť, koľko zobrazení vaša kampaň získa a cenu za tisíc zobrazení (CTZ) vašej kampane.
Tieto odhady sú do značnej miery presné. Ako projekčný nástroj je to skvelý nástroj pre obchodníkov, pretože nám umožňuje jednoducho porovnávať náklady s tradičnými formami reklamy, ako sú televízne reklamy. Môžete si tiež presne naplánovať, koľko výdavkov budete musieť vložiť do kampane, aby ste tiež dosiahli požadovaný dosah. Zostavili sme podrobnejšieho sprievodcu nástrojom Plánovač dosahu služby Google Ads, aby sme vám vysvetlili, ako ho môžete použiť na odhad nákladov.

Výber nastavení kampane v Plánovači dosahu Google Ads

Prvým krokom k získaniu presnej prognózy výdavkov kampane z Plánovača dosahu služby Google Ads je výber toho, čo chcete pomocou kampane merať. Budete sa musieť rozhodnúť pre demografickú skupinu, na ktorú chcete zacieliť, umiestnenie, kanál a aký cieľ chcete pomocou kampane dosiahnuť. Prispôsobenie týchto nastavení vám poskytne najpresnejšie predpovede pre zobrazenia a môžete tiež vidieť, ako sa to môže zmeniť rozšírením publika. Možnosti prispôsobenia dostupné v Plánovači dosahu Google Ads zahŕňajú:

  • Campaign Type (Typ kampane) – v súčasnosti je k dispozícii iba pre kampane na zvýšenie povedomia, ale spoločnosť Google pridáva nové typy na zlepšenie presnosti kampaní na konverziu.
  • Kanály – môžete si vybrať zo služby YouTube alebo YouTube + TV, čo znamená, že vaše reklamy sa budú zobrazovať používateľom, ktorí budú sledovať YouTube prostredníctvom svojho televízora
  • Miesto – môžete si vybrať krajinu a konkrétnejšie miesto, ako napríklad kraj alebo miestny región, ako aj menu v ktorej chcete minúť váš rozpočet
  • Demografické údaje – poslednou možnosťou je výber podľa veku a pohlavia používateľov, aby ste sa uistili, že oslovujete správne publikum.

Upravte svoje zacielenie pomocou publík v Plánovači dosahu Google Ads

Ak ste s vyššie uvedenými bodmi spokojní, nemusíte meniť svoje zacielenie a môžete pokračovať a získať plánované výsledky. Do kampane však môžete pridať aj publikum podľa záujmov, ktoré poskytuje ešte presnejšie a konkrétnejšie výsledky publika. Google zobrazí vaše reklamy YouTube ľuďom, ktorí spĺňajú určité kritériá na základe iných videí, ktoré pozerajú, s niekoľkými príkladmi možností publika podľa záujmov vrátane:

  •  Automobiloví nadšenci
  • Obchodní profesionáli
  • Fanúšikovia jedla
  • Hráči
  • Športoví fanúšikovia
  • Televízni fanúšikovia

Vyberte typ reklám a pridelenie rozpočtu

Chcete svoje plánovanie ešte viac vylepšiť? Môžete to urobiť výberom typu reklám, ktoré plánujete zobrazovať a výšky rozpočtu, ktorý plánujete použiť počas nastaveného časového obdobia. Rôzne druhy reklám majú rôzne odhady počtu ľudí, ktorí uvidia vašu reklamu, a ak miniete veľkú sumu za krátky čas, určite získate viac zobrazení. Ak si však nastavíte koľko ste ochotní minúť a ako dlho chcete aby sa vaše reklamy zobrazovali, získate skutočne presnú predstavu o tom koľko zobrazení môžete očakávať.

Získanie prognózy konečných nákladov

Takže teraz ste pripravení zistiť koľko zobrazení vaša kampaň získa a koľko vás to všetko bude stáť. No ešte nie celkom. Jednou poslednou zmenou, ktorú by ste mali v kampani upraviť, ako často by niekto z vášho publika mal vidieť vašu reklamu a to výberom nastavení frekvencie. Toto sa nachádza v hornej časti stránky a možno ho vykonať na dennej alebo týždennej úrovni. Môžete teda svoje publikum naplno trafiť aby ste sa uistili, že pozná vašu značku alebo buďte nenápadnejší a reklamu zobrazíte len niekoľkokrát týždenne. Keď si to vyberiete, môžete pokračovať a vziať odhady ako presné náklady na vašu kampaň!

Zdieľajte náš článok