blog bpcompany analytika

Klasická situácia. Vložíme do tweetu alebo statusu na Facebooku odkaz na náš web a chceme sledovať, akú návštevnosť nám privedie. Pre meranie využijeme Google Analytics. Na prvý pohľad to nevyzerá zložito.

Kde je teda problém?

Novinky na Twitteri a Facebooku nesledujú ľudia iba cez web. Existujú desktopové a mobilné čítačky (napr. Tweetdeck) a špeciálne online aplikácie (napr. HootSuite). Ak používateľ príde na váš web cez túto čítačku, nebude zmeraný správne. Jeho návšteva sa započíta najčastejšie do Direct Traffic, prípadne spadne do Reffering Sites pod doménu danej online čítačky (napr. Hootsuite.com).

Riešenie

Jednoduché. Stačí, keď k odkazom v Tweetoch a Facebook postoch vždy pridáte meracie parametre Google Analytics.  Pridaním parametrov zaistíte, že každá návštevnosť z Twitteru bude priradená k zdroju twitter.com v Reffering Sites. Odkaz je samozrejme vhodné skrátiť pomocou nástrojov na skrátenie URL (napr. Bit.ly).

Zdieľajte náš článok