Svoju firmu poznáte lepšie ako ktokoľvek iný, ale píšete o nej? Ak svoju spoločnosť aktívne nepropagujete alebo neinformujete zákazníkov pomocou blogu, teraz je skvelý čas začať!

Aj keď sa trendy, algoritmy a nástroje online marketingu často menia, stále platí, že „obsah je kráľ“. Množstvo kvalitného a relevantného obsahu na vašich webových stránkach môže prispieť k rastu vášho podnikania, k nižším nákladom na propagáciu a k získaniu dôvery (a následne predaja) u vašich zákazníkov.

Keď malé firmy blogujú, môžu očakávať, že získajú o 126 % viac potenciálnych zákazníkov ako konkurenti, ktorí obsah nevytvárajú. To je veľký potenciálny nárast podnikania, a je to len špička ľadovca, pokiaľ ide o výhody blogovania.

V tomto článku vám vysvetlíme, ako vám blogovanie umožní rozvíjať vašu malú firmu, ako aj niekoľko jednoduchých tipov na písanie obsahu, ktorý si vaši zákazníci obľúbia.

 

Blogovanie má jasné finančné výhody

Vieme, že blogovanie môže byť časovo náročné alebo sa môže zdať ako výzva, ak sa nepovažujete za spisovateľa. Písanie blogu je však hodné času, ktorý tomu venujete. Od získania väčšej návštevnosti až po konverziu väčšieho počtu potenciálnych zákazníkov. Webové stránky s viac ako 200 blogmi získavajú šesťkrát väčšiu návštevnosť v porovnaní s webovými stránkami s 10 alebo menej blogmi. A táto štatistika sa v prípade menších firiem (s jedným až desiatimi zamestnancami) zvyšuje na viac ako osemnásobok návštevnosti.

Blogovanie je približne o 62 % lacnejšie ako stratégie tzv. offline marketingu, ako sú napr. billboardy. Vedú blogy k skutočným nákupom? Ľudia radi nakupujú na základe odporúčaní a presvedčivý blog je ako odporúčanie od priateľov. Pre zvýšenie šance nákupu pridajte ku každému článku tzv. CTA tlačidlo na produkt/zaujímavú ponuku.

 

Zákazníci dôverujú spoločnostiam s blogmi

Blogy sú piatym najdôveryhodnejším zdrojom presných informácií na internete. Keď vytvárate užitočný a relevantný obsah, podnikáte kroky na budovanie pozitívnych vzťahov s ľuďmi, ktorých chcete osloviť.

Blogy svojou spoľahlivosťou prevyšujú platené reklamy a zvyšujú reputáciu webovej stránky. Blogy pomáhajú organickej SEO optimalizácii, získavajú viac kliknutí na vašu stránku a oslovujú viac potenciálnych zákazníkov a zároveň budujú zákaznícku dôveru.

 

Nie všetky blogy sú však rovnaké. Existujú postupy, ktoré môžete urobiť, aby bol váš obsah atraktívnejší a budoval dôveru vášho cieľového publika.

 

Ako písať blogy, ktoré si vaši zákazníci obľúbia?

 

1. Spoznajte svojho zákazníka

Poznajte svoju cieľovú skupinu, to platí v každej oblasti marketingu, pri písaní blogu mnohonásobne. Keď budete písať o témach, ktoré zaujímajú vašich zákazníkov, zaujmete ich a budú sa k vám vracať. Budujete dôveru vo vašu spoločnosť a zvyšujete možnosť budúceho nákupu.

2. Vymyslite krátke názvy blogov

Názvy blogov so 6 až 13 slovami vedú k najvyššej a najstálejšej návštevnosti. Krátke titulky uľahčujú čitateľom získať rýchlu predstavu o tom, či váš blog odpovedá na otázky, ktoré si kladú. To isté platí aj pre podnadpisy, pretože mnohí z vašich potenciálnych zákazníkov pravdepodobne len preletia váš obsah namiesto toho, aby ho čítali od slova do slova. Ak budete mať stručné podnadpisy – aby zhrnuli obsah pod nimi – potenciálni zákazníci ľahšie prečítajú príspevok a pochopia účel vášho blogu.

3. Blogy píšte formou zoznamu

Písanie článkov formou zoznamu sa stalo populárnejším ako dlhšie blogy. Usporiadajte blog do kratších podnadpisov a ak vám vyjde nepárne číslo, máte vyhraté. Zaujímavé totiž je, že nepárne číslované názvy zvyšujú mieru prekliknutia až o 20 %. Podľa vedeckých štúdií mozog totiž verí nepárnym číslam viac ako párnym. Takto môžete recyklovať už známe informácie do nového blogu.  Napr. 9 faktov o bezkofeínovej káve, 5 výhod vinylovej podlahy…

 

Ako vidíte, blogovanie umožní vašej malej firme efektívnejšie komunikovať s vašimi súčasnými i  potenciálnymi zákazníkmi. Premýšľate, kde začať, alebo nemáte čas na blogovanie? My v digitálnej agentúre BPCompany vám pomôžeme tým, že prevezmeme blogovanie, aby ste sa mohli sústrediť na vedenie vašej firmy.

Zdieľajte náš článok